Γιορτή Κρασιού, κατ’ ευφημισμόν…

Δημότες Αλεξανδρούπολης | 7:14 π.μ. | 10 σχόλια


Είναι προφανές ότι η κοσμοσυρροή κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας της «Γιορτής Κρασιού» στην Αλεξανδρούπολη, αποδεικνύει περίτρανα ότι ο κόσμος έχει ανάγκη να ξεσκάσει, να διασκεδάσει, να ξεφύγει από τη στενόχωρη καθημερινότητα και τις οικονομικές δυσκολίες.
Τα προβλήματα είναι πολλά και φως στην άκρη του τούνελ δε φαίνεται.
Η οργή συσσωρεύεται και κάποια στιγμή θα πρέπει να εκτονωθεί, για να μην υπάρξει έκρηξη.
Το πρόβλημα είναι γνωστό από αρχαιοτάτων χρόνων και η λύση βρέθηκε με την πολιτική του αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης.
Δώστε «άρτον και θεάματα» στο λαό, ώστε να ξεχάσει για λίγο τα ζόρια του, να εκτονωθεί και από αύριο βλέποντας και κάνοντας.
Αυτή η πολιτική ακολουθήθηκε κατά κόρον στη Ρώμη και βρίσκεται στον αντίποδα της αρχαιοελληνικής παράδοσης που επέβαλλε οι παλλαϊκές εκδηλώσεις να έχουν έρεισμα στις θρησκευτικές, πνευματικές και παραγωγικές αναφορές του πληθυσμού.
Με λίγα λόγια, καμία σχέση δεν είχαν οι ρωμαϊκές φιέστες στις αρένες και οι θριαμβικές πομπές των Ρωμαίων αυτοκρατόρων, με τα Παναθήναια, τα Ελευσίνια κλπ.

Αυτή η ρωμαϊκής αντίληψης αποπροσανατολιστική πρακτική, ακολουθείται κατά κόρον και στις μέρες μας.
Καμουφλαρισμένη βέβαια με ετικέτες περί «τόνωσης του τουρισμού» και «ανάδειξης του τοπικού πολιτισμού», χωρίς όμως οιαδήποτε έμπρακτη απόδειξη περί αυτών.

Εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε.
Καλοδεχούμενη η οποιαδήποτε πρωτοβουλία που θα μας κάνει να διασκεδάσουμε έστω για μια βραδιά και θα προσφέρει κάτι στον τόπο μας.
Ενοχλούμαστε όμως από τη λογική «αρπακόλα», που φανερώνει διανοητική ένδεια και έλλειψη πολιτιστικής κουλτούρας και επεξεργασμένης αναπτυξιακής πολιτικής.
Η Γιορτή Κρασιού στην Αλεξανδρούπολη λειτούργησε αρκετά χρόνια και έγινε γνωστή στο πανελλήνιο, έχοντας την υποστήριξη του κεντρικού κράτους και τις τότε επιλογές του, ανάλογα με την αισθητική των κρατούντων.
Ποιος δε θυμάται τα τελευταία χρόνια της λειτουργίας της, δηλαδή τα χρόνια της παρακμής της, με τους μεθυσμένους στρατιώτες, τις φασαρίες μεταξύ νεαρών, το σκουπιδαριό και την παρουσία περιθωριακών «καλλιτεχνών»;
Ποιος δε θυμάται ακόμα και τα χρόνια της ακμής της, με τα κρασιά να βράζουν από τη ζέστη, την κεντρική σκηνή με τους επώνυμους καλλιτέχνες να έχουν μπροστά τους σε τραπέζια την τοπική οικονομική και πολιτική ελίτ, ενώ το πόπολο στριμωχνόταν πίσω από το συρμάτινο φράχτη και αρκούνταν στην «ακουστική διασκέδαση»;
Κι όμως, ακόμη κι έτσι, η Γιορτή Κρασιού λειτουργούσε θετικά για το μέσο πολίτη της Αλεξανδρούπολης.

Σήμερα όμως, για να κάνεις μια Γιορτή Κρασιού, πρέπει να δικαιολογήσεις τον τίτλο.
Υπάρχουν πάρα πολλές σε όλη την Ελλάδα και όλες πραγματοποιούνται σε περιοχές που παράγουν κρασί.
Υπάρχει δηλαδή σύνδεση με την τοπική παραγωγή, σύνδεση με τις τοπικές συνήθειες, προβολή και ανάδειξη του τοπικού προϊόντος και προσδοκία μελλοντικών κερδών για τους παραγωγούς και κατ’ επέκταση για όλη την περιοχή.
Στην Αλεξανδρούπολη ποιό από τα παραπάνω ζητούμενα εξυπηρετείται;
Κανένα απολύτως.
Μόνο η διασκέδαση του κόσμου, γι’ αυτό και δικαιολογημένα μπορούμε να την κατατάξουμε στην αποπροσανατολιστική πολιτική του τύπου «άρτος και θεάματα».
Είναι «πολιτισμός» μιας χρήσης, με σύντομη ημερομηνία λήξης, που προσφέρει οφέλη μόνο σε όσους διαφημίζονται μέσω αυτού, δηλαδή την τοπική εξουσία.

Θα μπορούσε ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, να διοργανώσει μια ανάλογη εκδήλωση, προσφέροντας την απαιτούμενη υποδομή και την απαραίτητη διαφήμιση, παραχωρώντας το χώρο στους πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής για να παρουσιάσουν το έργο τους, τις δραστηριότητές τους, την προσφορά τους στο κοινωνικό σύνολο και τον κόπο τους για τη διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Τώρα όμως, με τον τρόπο που διάλεξε, τους «καπελώνει» κυριολεκτικά.
Τους εκμεταλλεύεται για να καταγράψει πολιτικά οφέλη (και όχι μόνο).
Οι σύλλογοι και οι άνθρωποι που ιδρώνουν και μοχθούν καθημερινά για να κρατήσουν ζωντανούς τους συλλόγους, είναι αυτοί που δικαιούνται να καρπωθούν την όποια επιτυχία μιας τέτοιας διοργάνωσης.
Αυτοί πρόσφεραν το θέαμα και την ουσία της εκδήλωσης, αυτοί κόπιασαν, αυτούς ήρθε να δει ο κόσμος.
Γιατί έπρεπε να μπει όλο αυτό κάτω από την ταμπέλα «Γιορτή Κρασιού», αφού δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το κρασί;
Ας ονομαζόταν Γιορτή Εβρίτικου Πολιτισμού ή οτιδήποτε άλλο που θα ταίριαζε με τα πραγματικά χαρακτηριστικά της.

Ας γκρινιάξουμε και λίγο περισσότερο όμως.
Που ήταν τα τοπικά κρασιά για να προβληθούν και να δικαιολογήσουν τον τίτλο της Γιορτής Κρασιού;
Που ήταν οι πληροφορίες για την τοπική παραγωγή, τις ποικιλίες, τις παραγωγικές επιχειρήσεις, για την ιστορία του κρασιού, για την παράδοση του κρασιού στη Θράκη, για το Διόνυσο, το μαρωνίτη οίνο, τη σουφλιώτικη παράδοση, τη βορειοβρίτικη παράδοση;
Είναι κάποιος σίγουρος ότι όσα κρασιά υπήρχαν ήταν τοπικής παραγωγής;
Δεσμεύεται κάποιος υπεύθυνα γι’ αυτό;
Υπήρξε έλεγχος και πιστοποίηση;
Ποιος εγγυάται ότι δεν ήπιαν οι πολίτες βουλγάρικο κρασί πχ;

Γιατί έπρεπε να υπάρξει τέτοιος συνωστισμός και ταλαιπωρία του κόσμου;
Δε μπορούσαν να προβλέψουν οι υπεύθυνοι ότι ο χώρος για τέτοια διοργάνωση είναι μικρός;
Ο ένας πάνω στον άλλον, πατείς με πατώ σε, τα περίπτερα των συλλόγων στριμωγμένα, όλα ένας αχταρμάς με οχλοβοή και τσίκνα.

Με ποιο δικαίωμα ο Δήμαρχος όταν είδε να υπάρχει αυτός ο συνωστισμός, διέταξε να μπει ο κόσμος που περίμενε στην είσοδο χωρίς να πληρώσει εισιτήριο;
Οι άλλοι που μπήκαν πρώτοι και πλήρωσαν κανονικά ήταν κορόιδα;
Δεν είναι υπεύθυνος προσωπικά ο κύριος Λαμπάκης για διαφυγόντα κέρδη της εκδήλωσης;
Με ποιο δικαίωμα, αφού υπήρχε απόφαση για εισιτήριο εισόδου δύο ευρώ, αυτός διέταξε να μπουν μέσα διακόσιοι, τριακόσιοι, τετρακόσιοι πολίτες χωρίς εισιτήριο;
Δε θα έπρεπε να τα πληρώσει από την τσέπη του, για να δικαιολογήσει την απλοχεριά του;
Χουβαρντάς με ξένα χρήματα γίνεται ο καθένας από εμάς.
Ένας Δήμαρχος όμως δε δικαιολογείται.

Γιατί έπρεπε να χρεωθούν οι Σύλλογοι από το Δήμο για τα σουβλάκια που πουλούσαν με μισό ευρώ;
Είναι σίγουρο ότι τόσο τα αγόρασε ο υπεύθυνος του Δήμου;
Μήπως βγήκε και από εκεί κέρδος;
Υπάρχουν παραστατικά;
Έγινε διαγωνισμός προμήθειας;
Έγινε έλεγχος από το Υγειονομικό;
Έγινε έλεγχος από την Εφορία;

Τα ξύλινα σπιτάκια για τους συλλόγους πως τα προμηθεύτηκε ο Δήμος;
Έγινε διαγωνισμός με συγκεκριμένες προδιαγραφές και προσφορές;
Υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία γι’ αυτό;

Με λίγα λόγια και για να μη συνεχίσουμε περαιτέρω, ο κύριος Λαμπάκης ή κύριος Μαυρίδης έχουν κάθε δικαίωμα να καλέσουν στο εξοχικό τους όσους θέλουν, να αγοράσουν σουβλάκια και σπιτάκια όσο και από όποιον θέλουν, να κεράσουν ό,τι κρασί θέλουν, να ζητήσουν από τους καλεσμένους τους να πληρώσουν ρεφενέ τα έξοδα ή να φιλέψουν δωρεάν κάποιους.
Όταν όμως είναι υπεύθυνοι για μια εκδήλωση του Δήμου Αλεξανδρούπολης, υποχρεούνται να κινούνται με βάση τους νόμους του κράτους και τον κώδικα της αυτοδιοίκησης.
Και οπωσδήποτε όχι με μια απόφαση της στιγμής να αποφασίζουν ποιοι θα πληρώσουν εισιτήριο και ποιοι όχι.

Εμείς πιστεύουμε ότι όλα τα ανωτέρω τηρήθηκαν ευλαβικά.
Ελπίζουμε τουλάχιστον ότι όντως τηρήθηκαν.
Γιατί στον απολογισμό της εκδήλωσης θα πρέπει όλα να δικαιολογούνται επαρκώς και με αναλυτικά στοιχεία.
Είμαστε βέβαιοι ότι οπωσδήποτε θα υπάρξει απολογισμός και η αντιπολίτευση (όπως και οι αρμόδιες υπηρεσίες) υποχρεούνται να τον ελέγξουν.

Αυτά προς το παρόν, ευχόμενοι να περάσουν καλά και να διασκεδάσουν όλοι οι επισκέπτες της «Γιορτής Κρασιού» και συγχαίροντας όλα τα μέλη των τοπικών συλλόγων που ανιδιοτελώς πρόσφεραν και θα προσφέρουν την εργασία τους για να ξεσκάσουν λίγο οι συμπολίτες τους.
Αρκεί αυτή η ανιδιοτελής προσφορά να μη γίνει προϊόν εκμετάλλευσης (όχι μόνο πολιτικής).

Κατηγορίες :


10 σχόλια :

  1. Τελικά σε αυτή την περιοχή είστε άξιοι της μοίρας σας. Δεν πρόκειται να πάτε μπροστά ποτέ.Λυπάμαι πραγματικά για το κείμενο αυτό.Αντί να χαίρεστε για την μεγάλη επιτυχία της εκδήλωσης την κατακρίνετε. Που είσαι εσύ που τα γράφεις όλα αυτά; Γιατί δεν κάνεις τίποτα για τον τόπο σου αφού είσαι τόσο έξυπνος; Γιατί δεν πας να πεις τις ιδέες σου να βοηθήσεις αυτόν τον έρημο τόπο που είναι η μοναδική παραλιακή πόλη της Ελλάδας χωρίς τουρισμό, χωρίς εκδηλώεις.Έλεος πια. Ξυπνήστε, τρέξτε, βοηθήστε να κάνετε την πόλη σας αγνωριστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον δεν αντιληφθήκατε την ουσία του κειμένου μας, αγαπητέ Ανώνυμε 4:42.
      Μεγάλη επιτυχία μπορεί να έχει και ένας διαγωνισμός καρπουζοφαγίας ή "βρεγμένης μπλούζας". Αντιλαμβάνεστε οτι τα αισθητικά μας κριτήρια διαφέρουν. Όπως και οι απόψεις μας για το τι σημαίνει πραγματική ανάπτυξη, πολιτισμός και πολιτική προσέλκυσης επισκεπτών.
      Τώρα που το ξανασκεφτόμαστε, υπάρχει μια πρόταση. Το κάνει η γειτονική Αδριανούπολη στην Τουρκία. Για τέσσερις πέντε μέρες στους κεντρικούς δρόμους τηγανίζουν τζιγέρια και η τσίκνα φτάνει μέχρι το Σβίλενγκραντ και το Διδυμότειχο. Είναι η ετήσια Γιορτή του Τζιγεριού!! Τεράστια επιτυχία! Όλοι οι μαχαλάδες της Βουλγαρίας και της Τουρκίας με νταούλια και ζουρνάδες είναι εκεί. Απίστευτη συρροή επισκεπτών. Πως και δεν το σκέφτηκε ακόμα η δημοτική μας αρχή;

      Διαγραφή
    2. Ενώ οι πουλημένοι που λυσάξατε τώρα γιατί σας έκοψαν τα ξεροκόματα που σας τάιζαν τα Χρυσωρυχεία είστε φτιαγμένοι για όπερα. Αν είχατε λίγη ευαισθησία λίγη τσίπα θα ντρεπόσασταν να κυκλοφορήσετε . Άλλοι πεινάνε αλλά αντιστέκονται ,σκουλήκια !

      Διαγραφή
    3. Να σας δώσουμε το μικρόφωνο να τα πείτε αυτά εκεί στη Γιορτή να δούμε τι θα πει ο κόσμος που θα του ζητήσετε να σας ψηφίσει κι όλας με το ψηφοδέλτιο των Χρυσωρυχείων που ετοιμάζετε!

      Διαγραφή
    4. Αυτό είναι το πρόβλημα της Αλεξανδρούπολης. Άνθρωποι όπως εσείς. Βρίζετε εκ του ασφαλούς και αποδίδετε κατηγορίες δεξιά κι αριστερά, σε ανθρώπους που θα έπρεπε να συνεργάζεστε. Ανακαλύπτετε παντού υποστηρικτές των Χρυσωρυχείων. Είναι το μόνο που νοιάζει εσάς και τον κύριο Λαμπάκη, γιατί πάνω σ' αυτό έχει επενδύσει το πολιτικό του μέλλον. Εμείς θα εξακολουθήσουμε να ενδιαφερόμαστε για το Δήμο μας, που έχει ένα σωρό προβλήματα για τα οποία κανείς δεν ενδιαφέρεται και δε μιλάει. Όσο για το χαρακτηρισμό "σκουλήκια", σας τον επιστρέφουμε γιατί τον αξίζετε πλήρως.

      Διαγραφή
    5. ΠΡΟΣ 9:10
      Τα μικρόφωνα τα έχετε πάρει αγκαζέ εσείς και οι όμοιοί σας ημιμαθείς αγροίκοι. Τρέχα τώρα να ζητήσεις κανένα χαρτζιλίκι από το αφεντικό σου. Το έβγαλες το μεροκάματο.

      Διαγραφή
  2. Αυτή είναι η πρότασή σου; Ε,μια καλή ευκαιρία να μεταναστεύσεις και εσύ εκεί.Μάλλον εκεί ανήκεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μισθοφόρε γραφιά, το μεροκάματο το έβγαλες. Τράβα τώρα να πιείς τσάμπα κανένα ποτήρι κρασί στη Γιορτή. Ζήτα και κανένα σουβλάκι τσάμπα, γιατί δούλεψες πολύ σήμερα. Κι όσο για τη μετανάστευση που λες, βάζω στοίχημα για την καταγωγή σου. Κάνει μπαμ από μακριά.

      Διαγραφή
  3. Συμφωνώ και με τις απόψεις σας και με τον τρόπο του τοποθετείσθε όμως έχω μια παρατήρηση το κίνητρο σας είναι μόνον η φθορά του Λαμπάκη και όχι η προκοπή της πόλης μας....εκτός απο τον Λαμπάκη εχει πάρα πολλά άλλα θέματα η Αλεξανδρούπολη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε, το κίνητρο δεν είναι η φθορά του Δημάρχου. Αυτός φθείρεται από μόνος του καθημερινά. Το πρόβλημα είναι οτι μαζί του φθείρεται και η Αλεξανδρούπολη, ο Δήμος, τα όνειρα και οι προσδοκίες όλων μας. Είμαστε στην αρχή και το κίνητρο για την παρουσία μας στο διαδίκτυο δόθηκε από το συνεχιζόμενο κατήφορο που παίνρει η πολιτική στον τόπο μας, με απόλυτη ευθύνη του Δημάρχου. Είδατε και τα σχόλια παραπάνω. Όποιος ασκεί κριτική στο Δήμαρχο, αμέσως είναι πληρωμένος από τα Χρυσωρυχεία. Εκεί επενδύει ο κύριος Λαμπάκης. Στη διχόνοια και στο μαύρο άσπρο. Είναι μια ύπουλη, διχαστική, απαράδεκτη και αντιδημοκρατική πρακτική που θα έχει άσχημα αποτελέσματα για όλους. Ο ίδιος έχει αποδείξει οτι δεν τον ενδιαφέρει. Εμάς όμως μας ενδιαφέρει και θεωρούμε οτι αποτελεί το μεγαλύτερο κίνδυνο για το μέλλον της Αλεξανδρούπολης. Είναι ικανός να διχάσει την πόλη, μιλώντας για άσπρα και μαύρα πρόβατα. Πρέπει να καταλάβει οτι ο Δήμαρχος ενώνει και δε διαχωρίζει. Όποιος ακολουθεί αυτήν την πρακτική, αποδεικνύει οτι δεν έχει σοβαρή πρόταση για να ενώσει όλες τις δυνάμεις του τόπου. Ούτε πολιτικοί είμαστε, ούτε χρυσοθήρες, ούτε δημοτικοί υπάλληλοι, ούτς ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ, ούτε ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΕΣ, ούτε χαβαλέδες. Απλοί Δημότες της Αλεξανδρούπολης είμαστε, που βαρεθήκαμε αυτό το θέατρο του παραλόγου, το οποίο σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί ο ίδιος ο Δήμαρχος. Κάνει κακό και πρέπει να το καταλάβει άμεσα.

      Διαγραφή